Verslag 30 juni en 1 juli - Reisverslag uit Bourgon, Frankrijk van Marob - WaarBenJij.nu Verslag 30 juni en 1 juli - Reisverslag uit Bourgon, Frankrijk van Marob - WaarBenJij.nu

Verslag 30 juni en 1 juli

01 Juli 2014 | Frankrijk, Bourgon

30 juni: Van Santo Domingo de la Calzada naar Villanasur (43 km)
Vandaag een korte tocht maar wel een hele mooie. We moesten wel naar 1.000 meter fietsen maar dat was redelijk te doen en we reden door een soort open vlakte waar de wind zich erg rustig hield. Waar je ook keek overal stonden graanvelden.
De klaprozen en korenbloemen waren in grote getale aanwezig. Daar waar geen graan stond was het groen en dat is in het dorre spaanse land wel eens anders.

Om 13.00 uur waren we al op onze plaats. Een heeeeeeeel klein dorpje met een hotel (als het goed was). Wij naarstig zoeken en toen we een dame vroegen naar Hotel Val de Oca wees ze naar een gebouw. Dat gebouw was dicht. Kan gebeuren, siesta. Dus eerst maar wat gegeten bij het kerkje. Om een uur of twee nogmaals aangebeld. Niets. Een probleem !? Volgende hotel ligt nog ff 50 km verder.
Gelukkig stond er op de reservering ook nog een telefoonnummer. Ze kwamen eraan. Geen extra fietstocht meer. We waren de enige gasten en een hele jonge dame ging direct aan de slag. Of we wilden dineren. Ze deed alles zelf. Receptie, koken, ontbijt, noem maar op. Gezien het diner zat er wel soort opleiding Hotelschoool achter, maar waarom in zo'n gehucht voor jezelf beginnen?

Al met al weer een aparte gebeurtenis.

1 juli: Van Villanasur naar Bourgos. (52km)
Feiten voor vandaag, 50 km, regen, wind, 9 graden op 1.000 meter, maximaal stijgingspercentage 14%. Kortom alle ingredienten die een vakantiedag tot een topper maken.
We stapten de deur van het hotel uit en het begon te regenen. Ook nu hadden we nog wat heuveltjes op het programma waardoor de nattigheid buiten de regenjas weer net zo groot was als binnen de jas. Door de wind droogde de buitenkant nog wel, maar de binnenkant van de kleding heeft ons parten gespeeld tot in Bourgos.
Bourgos is een aanrader. We zitten midden in de stad in een Hostal met een zeer moderne kamer, uitstekende Wifi en een cafe/ restaurant van de zelfde eigenaar.
Ondanks de regen hebben we flink doorgetrapt. De gedachte aan een warme douche doet wonderen qua pretaties, zekere als alles nat is en blijft.
Nu schijnt de zon en gaan we eens kijken waar we vanavond gaan eten. Een korte wandeling naar de gigantische kathedraal van Bourgos heeft zo'n 40 restaurantjes opgeleverd. Dus eten moet lukken.