Verslag 7 en 8 juli - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Marob - WaarBenJij.nu Verslag 7 en 8 juli - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Marob - WaarBenJij.nu

Verslag 7 en 8 juli

08 Juli 2014 | Spanje, Sarria

7 juli: Rustdag Las Herrerias
Vanmorgen uitgeslapen tot 7.50 uur. Mooi meegenomen. Na het ontbijt toch maar even een stukje gefietst. Paar boodschappen gedaan in een lager gelegen dorpje. Dat betekende dat we weer dat hellinkje van 8 tot 9% moesten nemen. Maar zonder bagage gaat dat zo gemakkelijk, jammer dat we morgen naar de 1.300 meter toch die tassen mee moeten nemen. Eindelijk een flink stuk opgeschoten in mijn boek.

8 juli:Van Las Herrerias naar Sarria (62 km)
Deze dag is vrij makkelijk samen te vatten: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Toen we wakker werden was het droog. Op het moment dat we op de fiets stapten begon het te regenen. Binnen 12 km moesten we van 680 naar 1.335 meter. Naast de regen begon ook de mist op te komen en daardoor kwamen we redelijk verkleumd boven. Daar was echter wel koffie. Net toen we weg gingen begon de eigenaresse de houtkachel aan te maken. Jammer, gemiste kans. Van de drie echt hoge bergen die we nu in ons parcours hebben gehad hebben we er twee in de regen mogen beklimmen. Op de een of andere manier heeft dat toch geen positieve uitwerking op onze spieren. Zijn nu aangekomen in Sarria en gelukkig schijnt de zon weer. Dat heeft een betere uitwerking op ons dan regen. Ik spreek bij deze de hoop uit dat de laatste twee dagen fietsen nu eens droog mogen zijn. Er moeten wat klimmetjes worden gedaan en ondertussen is wel duidelijk geworden dat ook hier de laatste loodjes het zwaarst wegen. Er is niet echt sprake van een rustige afdaling (in twee dagen) naar Santiago. De batterij moet even flink worden opgeladen.

• 09 Juli 2014 - 07:39

Monique:

Wat een regen zeg. En pech daardoor. Ik lees in mijn boekje dat de laatste loodjes inderdaad zwaar zijn. Nog veel heuvels op en af. Jullie zijn er bijna. Veel plezier nog en hopelijk toch een lekker zonnetje!

• 09 Juli 2014 - 15:48

Margo:

Hoi Monique, vandaag goed weer en inderdaad berg op en af. Onze lieve heer :) vond mijn benen nog niet goed genoeg denk ik. Morgen laatste tocht en van het zelfde. Gelukkig nu heerlijk weer. O ja ben ook druk van stempelen. Gr. Go

• 09 Juli 2014 - 17:56

Caminofrans2014:

Ola pelgrims in spe,
    Ge zijt vandaag uiteraard in de schoonste stad van de Camino. Wel zou je eigenlijk het stukske moeten lopen want iedere zot ken toch fietsen! Goe gedaan jochie :-) !
    Buon Camino
    En op naar Finisterre ...