Verslag 3 en 4 juli - Reisverslag uit Villavante, Spanje van Marob - WaarBenJij.nu Verslag 3 en 4 juli - Reisverslag uit Villavante, Spanje van Marob - WaarBenJij.nu

Verslag 3 en 4 juli

04 Juli 2014 | Spanje, Villavante

3 juli: Van Fromista naar Sahagun (54km)
Goed geslapen, maaaar het ontbijt bestond uit een soort taart waar je een stuk van af mocht snijden. Niet echt een stevig ontbijt. Gelukkig hoefden we niet zo ver, maar 54 km. Even een dagje rustig aan om morgen 85 km weg te trappen.
Op het stuk van vandaag hebben we wel 12 km mee gefietst, met en op de weg van de peregrino's. Zo'n 30 tot 40 van jong tot oud. Het was een grindpad dat 'zorgvuldig' gefietst moest worden. We hadden geen zin in een lekke band. Gelukkig was het niet warm en scheen de zon nog niet. Je zult het hele stuk maar in de brandende zon moeten lopen. Dan is de fiets net wat 'makkelijker'. Grappig maar de wandelaars vinden onze klus nog zwaarder. Ach zij zere voeten en knieen, wij een zere kont. Leuk om tussen de wandelaars te fietsen en het gevoel van de camino te hebben. Nu aangekomen in een Hostal waar aan de ene kant de kamers zijn en aan de andere kant een grote slaapzaal met allemaal stapelbedden die tegen elkaar staan geschoven met soms een tussenschot. Wij hebben gekozen voor de kamers (keuze??)
Morgen een lange tocht, een goede nachtrust kan dus geen kwaad.

4 juli: Van Sahagun naar Villavante (89 km)
De combi van wandelaars en fietsers in zo'n Alberque en Hostal is wel grappig. Je komt van alles tegen. Zo ook een stel Belgen die net over de grens wonen en op 22 juni zijn vertrokken en dit weekend in Santiago aan wiilen komen. Ze trappen zo'n 180 km per dag weg op de racefiets. Bagage komt apart achter ze aan. Moet wel zeggen dat we gister ook ff een heuveltje zonder bagage hebben gedaan. Lijkt net of je helemaal niet hoeft te trappen :-).
Vandaag moesten er weer wat km's worden gemaakt, bijna 90. Dus bijtijds op en weg. De eerste km's gingen als een trein, terwijl er toch iemand was geweest die de verkeerde deur open had gezet waardoor we i.t.t. gister meer wind tegen dan mee hadden.
Op het laatste deel van onze tocht waren ze vergeten asfalt aan te leggen. Dat was ploeteren op een grindweg. Dit bleef tot ons nieuwe "hotel". We zitten in een volledig verbouwde watermolen, waar de vrouw des huizes, Mercedes, ons bij binnenkomst eerst eens aan de cola en de nootjes zette. Effe bijkomen, maar dan in het Spaans. Tot slot nog een laatste opmerking. Het barst hier van de ooievaars. Op iedere kerktoren zit een nest. Margo wil ze graag fotograferen, maar elke keer draaiden ze hun kont naar de fotograaf. Vandaag was er een die dat niet nodig vond. Ben benieuwd naar het resultaat.

• 05 Juli 2014 - 10:31

Wichert Sinke:

Leuk jullie verhalen te lezen. We hadden er graag bijgeweest. Wie weet wel al nieuwe fiets gekocht. Hoe is weer nu daar? Op weerbericht leker er veel wolken boven stuk Spanje re zitten. Vanavond op tijd voor de buis?

Veel succes

Wichert

• 05 Juli 2014 - 13:55

Detta De Greef:

Van Hannie en een sub-appje, kan ik ook jullie fietsverhalen mee beleven.Het is zo nu en dan een zware tocht, begrijp ik, maar het is voor het goede doel:de prestatie!!!
    Het is een schitterende streek, waar jullie door heen trekken. Ik bezocht deze eens op een wijwnreis.Ik zou er op het eind maar goed van genieten, want Santiago heeft vele restaurants met diverse heerlijkheden.Veel plezier, Detta.

• 05 Juli 2014 - 16:53

Rob:

Wichert, Het weer is hier inderdaad niet zo best, maar daardoor is de temp goed voor fietsen. Af en toe en regen maaar vooral als we net binnen zijn :-). Ik hoop dat de wedstrijd van NL de wedstrijd is die niet achter de betaal TV zit.