Verslag 24 en 25 juni - Reisverslag uit Garindein, Frankrijk van Marob - WaarBenJij.nu Verslag 24 en 25 juni - Reisverslag uit Garindein, Frankrijk van Marob - WaarBenJij.nu

Verslag 24 en 25 juni

Blijf op de hoogte en volg

25 Juni 2014 | Frankrijk, Garindein

24 juni: Van Moubourguet naar Bescat
Op het programma voor vandaag staan 66,5 km. We hebben weer wat klimmetjes te gaan. Een van 10% en 3 van 7%. Daar tussendoor weer wat glooiends.
Is wel mooie tocht geweest en eindigen op wegen met daarlangs koeien met grote bellen om hun nek doet je beseffen dat je wat hoger in de bergen komt. Ging vandaag van 95 naar 490 meter met wat ups en downs tussendoor.
Beginnen wel door te krijgen hoe er het beste geschakeld moet worden. Het is wel teleurstellend dat wanneer je bergop gaat de teller op je fiets (die toch per 10 meter telt) niet op lijkt te schuiven naar het volgende getal. Als het tegen zit qua stijging komen we net onder de 7 km per uur.
Bij de afdaling halen dan net de 60 km per uur niet. Maar het is net of de afdaling altijd korter is dan het deel dat we gestegen zijn. Gisteravond nog ff op de fiets weggeweest. Zonder de drie tassen bepakking lijkt het net alsof er helemaal geen berg is waar je tegenop moet fietsen :-).
Vandaag logeren bij een heel jong stel met een baby van zeven maanden. Zijn het avontuur van B&B begonnen met vijf kamers. Loopt als een trein. Moet ook wel als je allebei je baan opzegt.

25 juni: van Bescat naar Libarrenx (62 km)
Wie mij een jaar geleden gevraagd had wat ik op mijn trouwdag zou doen had van mij niet het antwoord gekregen: nou dan zit ik op mijn fiets naar Santiago en rij ik op die dag in Oleron St. Marie een hele hoge heuvel op die ik helemaal niet op hoefde. Gelukkig stond bovenaan een Marie of was het Petrus, die stuurde ons weer de goede kant op.
Dezelfde weg terug dus. Dat is pas zonde van de inspanning.
Voor de rest was het vandaag een gemakkelijke dag. Beetje op, beetje af, maar dat was best te doen.
Zitten nu in een soort conferentie oord, dat waarschijnlijk bezet hoort te zijn. Er zijn veel kamers en wij spelen voor concierge. Er is helemaal niemand.
Morgen zullen we ook zelf wel voor het ontbijt moeten zorgen.

  • 25 Juni 2014 - 16:43

    Hannie:

    In ieder geval beter dan een "bloemetje" op je trouwdag. Overigens ligt Goes toch echt verder dan 6 kilometer

  • 25 Juni 2014 - 17:19

    Liesbeth:

    Dat is wel een bijzondere manier om je trouwdag door te brengen. Als je na die sof boven op de berg nog geen ruzie hebt gekregen zit het vast wel goed. ;~)
    Veel plezier nog vanavond en drink er maar een extra glaasje op. Kan geen probleem zijn daar.

  • 25 Juni 2014 - 18:46

    Monqiue :

    Hi Rob en Margo, gefeliciteerd met jullie trouwdag en ook met het conciërge schap. Ik heb zo ook een keer een heel huis voor mijzelf gehad vlak voor santiago. Gaaf hoor, ik leef met jullie mee! Liefs Monique
    Ps. mijn zus is vandaag ook 10 jaar getrouwd. Beetje verschil in jaren, maar dus wel een goede dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 7039

Voorgaande reizen:

19 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Santiago de Compostela 2014

02 Juli 2013 - 27 Juli 2013

Canada 2013

25 April 2013 - 04 Mei 2013

Deel 1 Santiago de Compostela 2013

Landen bezocht: